BuurtApp

Blog

Lees hier over de ontwikkelingen, en de ervaringen met de buurtApp

  • BuurtApp is de ideale buurt app voor buurtverenigingen

    31 mei 2016

    Veel buurtverenigingen vinden het moeilijk om contact te onderhouden met hun leden. Een website kost tijd en geld om te onderhouden, en raakt vaak vergeten, Facebookpagina's gaan vaak over de grenzen van de buurt heen, en posters of briefjes in de bus zijn omslachtig. Lees hieronder hoe de BuurtApp buurtverenigingen kan helpen om leden te bereiken. 

     

  • 4 mogelijkheden om geluiden van de BuurtApp te controleren

    28 april 2016

    Geluid is een effectieve manier om je te waarschuwen dat er een nieuw bericht is, maar als het teveel wordt gaat het irriteren. De BuurtApp is daarom zo ontworpen dat je veel controle hebt over pushberichten, zodat je irritaties kunt voorkomen. Hieronder lees je vier manieren om tsjilpgeluiden van de BuurtApp in de hand te houden:

  • BuurtApp en Nextdoor

    20 februari 2016

    BuurtApp is niet meer de énige buurtapp in Nederland. Nu is er ook Nextdoor, het sociale buurtnetwerk dat al een paar jaar in Amerika actief is.  BuurtApp en Nextdoor zijn los van elkaar ontwikkeld, waarbij Nextdoor op de Amerikaanse woonsituatie geschoeid (districts) en BuurtApp op de Nederlandse situatie (buurten). Lees hier meer over de verschillen tussen beide apps.

  • BuurtApp voor de gemeente: buurtbewoners en wijkorganisaties op één platform

    16 februari 2016

    De kanalen van de gemeente om hun burgers te bereiken worden steeds vaker digitaal, maar ze bereiken nog steeds vooral de (politiek) actieve buurtbewoners, en niet de stille meerderheid. Buurtbewoners aan de andere kant, zoeken wel steeds vaker contact met hun buurt, maar dan vooral uit zorgen over hun veiligheid. Lees hier hoe de BuurtApp zowel de behoeften van de gemeente of wijkraad als die van de buurtbewoners beantwoordt.

  • Waarom BuurtApp de buurt leuker maakt

    8 februari 2016

    De BuurtApp is nu ruim een half jaar actief in heel Nederland. Tijd voor de vraag: wat hebben gebruikers eraan, en wat heeft de buurt eraan? Hoewel BuurtApp, zoals elke nieuwe app, te maken heeft gehad met kinderziekten is de app inmiddels toch al bijna 6.000 keer gedownload. In onze buurt (Oudwijk, Utrecht) zijn zo’n 300 buurtbewoners actief die bij elkaar een 1000-tal berichten en reacties hebben geplaatst. Tijd voor een tussenstand.

  • BuurtApp is geen Nextdoor.... en dat is maar goed ook!

    19 december 2017

    BuurtApp groeit gestaag door, maar de laatste tijd zien we ook steeds meer afmeldingen.... van Nextdoor! De vergissing is begrijpelijk, Nextdoor is ook een buurt app, maar dus niet dé Nederlandse BuurtApp. 

    Uit de redenen die afmelders noemen blijkt een groot verschil met BuurtApp, en om verwarring te voorkomen zetten we hier de verschillen nog eens op een rij.  

    BuurtApp onderscheidt zich van Nextdoor doordat het er wil zijn voor mensen die betrokken zijn bij de buurt, en niet voor mensen die de buurt zien als marktplaats.

    Daarnaast willen we ruimte bieden aan instellingen en voorzieningen in de wijk en gemeentelijke diensten om informatie aan te bieden op wijkniveau.  Dat geeft een andere sfeer, en maakt het ook minder druk. Lees hier meer. 

     

     

     

     

    Lees meer
  • BuurtApp steun in de rug voor buurtwinkels

    26 februari 2017

    Het kan zijn dat je in jouw gemeente berichten aantreft van winkels of bedrijven uit je omgeving. BuurtApp heeft daar als organisatie geen problemen mee, sterker nog, op termijn wordt dit de manier waarop BuurtApp geld verdient om te kunnen voortbestaan. Wij van BuurtApp vinden dat winkels óók bij de buurt horen en we zien vanaf het begin dat een deel van de berichten ook gaat over het winkelaanbod in de buurt. We hebben BuurtApp zo ingericht dat berichten van winkels niet hoeven te storen, of gaan overheersen. In deze blog lees je hoe dat werkt.

    Lees meer