BuurtApp

Blog

Lees hier over de ontwikkelingen, en de ervaringen met de buurtApp

  • Buurtpreventie op verschillende niveaus: de wijkagent

    27 juli 2016

    Nieuw voor de BuurtApp is dat sinds kort in sommige buurten wijkagenten berichten plaatsen op de BuurtApp. Wijkagenten werken in afgegrensde gebieden. Het voordeel van de BuurtApp voor wijkagenten is dat ze zélf op de plattegrond hun eigen gebied kunnen tekenen en dus in één keer zien wat mensen schrijven over veiligheid in de buurt. 

  • BuurtApp is de ideale buurt app voor buurtverenigingen

    31 mei 2016

    Veel buurtverenigingen vinden het moeilijk om contact te onderhouden met hun leden. Een website kost tijd en geld om te onderhouden, en raakt vaak vergeten, Facebookpagina's gaan vaak over de grenzen van de buurt heen, en posters of briefjes in de bus zijn omslachtig. Lees hieronder hoe de BuurtApp buurtverenigingen kan helpen om leden te bereiken. 

     

  • 4 mogelijkheden om geluiden van de BuurtApp te controleren

    28 april 2016

    Geluid is een effectieve manier om je te waarschuwen dat er een nieuw bericht is, maar als het teveel wordt gaat het irriteren. De BuurtApp is daarom zo ontworpen dat je veel controle hebt over pushberichten, zodat je irritaties kunt voorkomen. Hieronder lees je vier manieren om tsjilpgeluiden van de BuurtApp in de hand te houden:

  • BuurtApp en Nextdoor

    20 februari 2016

    BuurtApp is niet meer de énige buurtapp in Nederland. Nu is er ook Nextdoor, het sociale buurtnetwerk dat al een paar jaar in Amerika actief is.  BuurtApp en Nextdoor zijn los van elkaar ontwikkeld, waarbij Nextdoor op de Amerikaanse woonsituatie geschoeid (districts) en BuurtApp op de Nederlandse situatie (buurten). Lees hier meer over de verschillen tussen beide apps.

  • BuurtApp voor de gemeente: buurtbewoners en wijkorganisaties op één platform

    16 februari 2016

    De kanalen van de gemeente om hun burgers te bereiken worden steeds vaker digitaal, maar ze bereiken nog steeds vooral de (politiek) actieve buurtbewoners, en niet de stille meerderheid. Buurtbewoners aan de andere kant, zoeken wel steeds vaker contact met hun buurt, maar dan vooral uit zorgen over hun veiligheid. Lees hier hoe de BuurtApp zowel de behoeften van de gemeente of wijkraad als die van de buurtbewoners beantwoordt.

  • Een BuurtApp met berichten die álle buurtbewoners de moeite waard vinden

    27 februari 2019

    Landelijke apps, zoals BuurtApp, gaan niet alleen over buurtpreventie, maar over een breed scala aan onderwerpen. Terecht merken sommige gebruikers op dat de berichten uit de buurt zo weinig over de buurt gaan. En dat is jammer. Hoe kan een buurtapp de buurt écht tot leven brengen?

    Lees meer
  • BuurtApp is geen Nextdoor.... en dat is maar goed ook!

    19 december 2017

    BuurtApp groeit gestaag door, maar de laatste tijd zien we ook steeds meer afmeldingen.... van Nextdoor! De vergissing is begrijpelijk, Nextdoor is ook een buurt app, maar dus niet dé Nederlandse BuurtApp. 

    Uit de redenen die afmelders noemen blijkt een groot verschil met BuurtApp, en om verwarring te voorkomen zetten we hier de verschillen nog eens op een rij.  

    BuurtApp onderscheidt zich van Nextdoor doordat het er wil zijn voor mensen die betrokken zijn bij de buurt, en niet voor mensen die de buurt zien als marktplaats.

    Daarnaast willen we ruimte bieden aan instellingen en voorzieningen in de wijk en gemeentelijke diensten om informatie aan te bieden op wijkniveau.  Dat geeft een andere sfeer, en maakt het ook minder druk. Lees hier meer. 

     

     

     

     

    Lees meer