BuurtApp

Buurtwinkels op de BuurtApp? Wij van BuurtApp vinden dat winkels óók bij de buurt horen We hebben BuurtApp zo ingericht dat berichten van winkels niet hoeven te storen, en gaan overheersen.

Buurtwinkels kunnen alléén berichten op wijk- of gemeenteniveau plaatsen

Buurtwinkels en wijkorganisaties registreren zich als ‘organisaties’, en kunnen daarna alléén nog berichten zetten op wijk- en gemeenteniveau.  Daarmee voorkomen we dat privéberichten van buurtbewoners en berichten van winkels door elkaar komen te staan.  De buurt blijft daarmee echt van de buurt.

Buurtwinkels kunnen standaard géén pushberichten en ‘tjilps’ sturen

Alleen de berichten op huis-, straat, en buurtniveau worden standaard gepusht, berichten op wijk- en gemeenteniveau staan standaard uit. Daarmee voorkomen we dat je te vaak pushberichten en geluiden ontvangt die gaan irriteren. Als je een ‘Tsjilp’ hoort, dan weet je zeker dat dat uit de buurt komt. Uiteraard kun je de pushfunctie van een winkel op wijk- of gemeenteniveau aanzetten, als die winkel interessante informatie of acties heeft.  

Buurtwinkels zijn een typisch Nederlands verschijnsel

Veel kleine winkels klagen over de concurrentie van grote online winkels, zoals Bol.com, Coolblue, Wehkamp, enz. Buurtwinkels hebben het moeilijk, kijk maar naar de groei van het aantal lege plekken in de winkelcentra de laatste tijd. BuurtApp maakt het mogelijk om buurtwinkels beter te verbinden met de buurt waar ze in liggen. Hoewel MKB-Nederland een groot voorstander is van BuurtApp, zijn nog maar weinig winkeliers die de weg naar ons hebben gevonden. Dat komt deels omdat veel winkeliers nog niet zo bezig zijn met het internet, maar ook omdat ze willen vermijden dat buurtbewoners hun berichten als overlast ervaren. Op de BuurtApp hoeven ze daar niet zo bang voor te zijn omdat buurtwinkels geen pushberichten kunnen plaatsen, en omdat ze alleen berichten op wijk- en gemeenteniveau 

kunnen zetten. BuurtApp is als het ware ingericht op de specifiek Nederlandse situatie waarin er nog veel kleine plaatselijke winkels zijn, en weinig ‘shopping malls’, zoals in Amerika.

BuurtApp biedt buurtwinkels nieuwe kansen

Winkels horen bij de buurt en winkels kunnen meer voor de buurt betekenen via de BuurtApp. Anders dan in huis-aan-huis blaadjes kunnen winkeliers hun berichten op de app veel persoonlijker maken, en bewoners kunnen via de BuurtApp ook vragen stellen aan de winkelier. Hieronder een voorbeeldje hoe winkels méér kunnen betekenen voor de buurt. Het voorbeeld laat ook zien dat ‘geld verdienen’ hierbij helemaal niet voorop hoeft te staan....

  • BuurtApp steun in de rug voor buurtwinkels

    26 februari 2017

    Het kan zijn dat je in jouw gemeente berichten aantreft van winkels of bedrijven uit je omgeving. BuurtApp heeft daar als organisatie geen problemen mee, sterker nog, op termijn wordt dit de manier waarop BuurtApp geld verdient om te kunnen voortbestaan. Wij van BuurtApp vinden dat winkels óók bij de buurt horen en we zien vanaf het begin dat een deel van de berichten ook gaat over het winkelaanbod in de buurt. We hebben BuurtApp zo ingericht dat berichten van winkels niet hoeven te storen, of gaan overheersen. In deze blog lees je hoe dat werkt.

    Lees meer
  • Is er al een buurtapp in mijn buurt, en welke moet ik kiezen?

    16 december 2016

    Veel mensen vragen zich af: ‘is er in onze buurt al een buurtapp?’.  Voor  ‘Whatsapp buurtgoepen’ of  ‘Facebook buurtpagina's’ werkt dat anders dan voor BuurtApp en Nextdoor. In deze blog leggen we uit waarom, en hoe je erachter komt wat er in jouw buurt op dit vlak al bestaat. 

    Lees meer

  • #Journaal: #participatiesamenleving moeizaam vanwege vele regels, maar noodzaak is nog steeds groot. Hoop dat #BuurtApp hieraan bijdraagt.

  • #BuurtApp op CCV-congres over digitale buurtpreventie. #Buurtpreventie is een trend. https://t.co/G29zUeiiWf