BuurtApp

Vragen over de registratie op de BuurtApp

Mag ik mezelf registreren als ik nog geen 18 jaar ben? 

Ja, dat mag, als je toestemming hebt van je ouders.

 

Mag ik mezelf op twee adressen inschrijven als ik op twee plaatsen woon? 

​Ja, dat mag, mits je als bewoner bekend bent op beide adressen. Soms kunnen twee adressen handig zijn, bijvoorbeeld als je als zoon/dochter contact wil hebben met de buren van je zorgvragende ouder(s). Inschrijven op meer dan 2 adressen mag niet. We willen voorkomen dat mensen zich alleen maar inschrijven om in buurten rond te kijken. 

 

Waarom moet ik bij registratie op de BuurtApp mijn woonadres opgeven? 

​De app gebruikt het adres om de afstandsbalk en buurttekening goed te kunnen laten werken.

Daarnaast hebben we het adres nodig, om bij klachten (‘er woont daar geen persoon met die naam’) te kunnen controleren of er sprake is van misbruik.   

 

Waarom moet ik bij registratie op de BuurtApp mijn emailadres opgeven?

De beheerder van de BuurtApp wil contact met je kunnen opnemen als er vragen of onduidelijkheden zijn. Buurtbewoners kunnen met elkaar alleen contact opnemen als zij zélf op de app hun contactgegevens plaatsen (of op straat natuurlijk, en dat willen we juist aanmoedigen). We adviseren om berichten met contactgegevens na het contact te verwijderen.

 

Mogen organisaties, verenigingen en bedrijven die in de buurt gevestigd zijn zich óók registreren?

Ja dat mag, ze zijn immers óók onderdeel van je woonomgeving. Als bewoner herken je ze aan de blauwe kleur. Maar let wel, bedrijven kunnen hun berichten alleen op wijk- en gemeenteniveau plaatsen, zodat de buurt van de buurtbewoners blijft. Ze kunnen wél reageren op berichten van buurtbewoners. Ervaar je deze reactie(s) als vervelend: laat het de beheerder van de BuurtApp weten. 

 

Moet ik als ZZP-er bij het registreren 'personen', of 'organisaties' aanklikken?

Dat hangt ervan af. De meeste ZZP-ers kunnen zich als persoon registreren, maar heb je een winkel, dan moet je 'organisatie' aanklikken, en kun je zakelijke berichten alleen op wijk- of gemeenteniveau plaatsen. Je kunt je ook als privé persoon én als organisatie inschrijven. Bijvoorbeeld de eerste keer als ‘Karin’, met een foto van jezelf, en de tweede keer als ‘Kapsalon Karin’, met een foto van je bedrijfslogo. Je moet wel eerst uitloggen en opnieuw inloggen als je wilt BuurtAppen onder de andere naam. 

Ik wil mijn registratie ongedaan maken door mijn  account te verwijderen. Hoe doe ik dat?  

Stuur een mailtje naar beheerder@buurtapp.nl, of druk op een van de Rapportage-knoppen die je op de BuurtApp tegenkomt. Wij zullen je account dan zo snel mogelijk verwijderen.   

 

  • BuurtApp steun in de rug voor buurtwinkels

    26 februari 2017

    Het kan zijn dat je in jouw gemeente berichten aantreft van winkels of bedrijven uit je omgeving. BuurtApp heeft daar als organisatie geen problemen mee, sterker nog, op termijn wordt dit de manier waarop BuurtApp geld verdient om te kunnen voortbestaan. Wij van BuurtApp vinden dat winkels óók bij de buurt horen en we zien vanaf het begin dat een deel van de berichten ook gaat over het winkelaanbod in de buurt. We hebben BuurtApp zo ingericht dat berichten van winkels niet hoeven te storen, of gaan overheersen. In deze blog lees je hoe dat werkt.

    Lees meer
  • Is er al een buurtapp in mijn buurt, en welke moet ik kiezen?

    16 december 2016

    Veel mensen vragen zich af: ‘is er in onze buurt al een buurtapp?’.  Voor  ‘Whatsapp buurtgoepen’ of  ‘Facebook buurtpagina's’ werkt dat anders dan voor BuurtApp en Nextdoor. In deze blog leggen we uit waarom, en hoe je erachter komt wat er in jouw buurt op dit vlak al bestaat. 

    Lees meer

  • #Journaal: #participatiesamenleving moeizaam vanwege vele regels, maar noodzaak is nog steeds groot. Hoop dat #BuurtApp hieraan bijdraagt.

  • #BuurtApp op CCV-congres over digitale buurtpreventie. #Buurtpreventie is een trend. https://t.co/G29zUeiiWf