BuurtApp

Vragen over de registratie op de BuurtApp

Mag ik mezelf registreren als ik nog geen 18 jaar ben? 

Ja, dat mag, als je toestemming hebt van je ouders.

 

Mag ik mezelf op twee adressen inschrijven als ik op twee plaatsen woon? 

​Ja, dat mag, mits je als bewoner bekend bent op beide adressen. Soms kunnen twee adressen handig zijn, bijvoorbeeld als je als zoon/dochter contact wil hebben met de buren van je zorgvragende ouder(s). Inschrijven op meer dan 2 adressen mag niet. We willen voorkomen dat mensen zich alleen maar inschrijven om in buurten rond te kijken. 

 

Waarom moet ik bij registratie op de BuurtApp mijn woonadres opgeven? 

​De app gebruikt het adres om de afstandsbalk en buurttekening goed te kunnen laten werken.

Daarnaast hebben we het adres nodig, om bij klachten (‘er woont daar geen persoon met die naam’) te kunnen controleren of er sprake is van misbruik.   

 

Waarom moet ik bij registratie op de BuurtApp mijn emailadres opgeven?

De beheerder van de BuurtApp wil contact met je kunnen opnemen als er vragen of onduidelijkheden zijn. Buurtbewoners kunnen met elkaar alleen contact opnemen als zij zélf op de app hun contactgegevens plaatsen (of op straat natuurlijk, en dat willen we juist aanmoedigen). We adviseren om berichten met contactgegevens na het contact te verwijderen.

 

Mogen organisaties, verenigingen en bedrijven die in de buurt gevestigd zijn zich óók registreren?

Ja dat mag, ze zijn immers óók onderdeel van je woonomgeving. Als bewoner herken je ze aan de blauwe kleur. Maar let wel, bedrijven kunnen hun berichten alleen op wijk- en gemeenteniveau plaatsen, zodat de buurt van de buurtbewoners blijft. Ze kunnen wél reageren op berichten van buurtbewoners. Ervaar je deze reactie(s) als vervelend: laat het de beheerder van de BuurtApp weten. 

 

Moet ik als ZZP-er bij het registreren 'personen', of 'organisaties' aanklikken?

Dat hangt ervan af. De meeste ZZP-ers kunnen zich als persoon registreren, maar heb je een winkel, dan moet je 'organisatie' aanklikken, en kun je zakelijke berichten alleen op wijk- of gemeenteniveau plaatsen. Je kunt je ook als privé persoon én als organisatie inschrijven. Bijvoorbeeld de eerste keer als ‘Karin’, met een foto van jezelf, en de tweede keer als ‘Kapsalon Karin’, met een foto van je bedrijfslogo. Je moet wel eerst uitloggen en opnieuw inloggen als je wilt BuurtAppen onder de andere naam. 

Ik wil mijn registratie ongedaan maken door mijn  account te verwijderen. Hoe doe ik dat?  

Stuur een mailtje naar beheerder@buurtapp.nl, of druk op een van de Rapportage-knoppen die je op de BuurtApp tegenkomt. Wij zullen je account dan zo snel mogelijk verwijderen.   

 

  • Een BuurtApp met berichten die álle buurtbewoners de moeite waard vinden

    27 februari 2019

    Landelijke apps, zoals BuurtApp, gaan niet alleen over buurtpreventie, maar over een breed scala aan onderwerpen. Terecht merken sommige gebruikers op dat de berichten uit de buurt zo weinig over de buurt gaan. En dat is jammer. Hoe kan een buurtapp de buurt écht tot leven brengen?

    Lees meer
  • BuurtApp is geen Nextdoor.... en dat is maar goed ook!

    19 december 2017

    BuurtApp groeit gestaag door, maar de laatste tijd zien we ook steeds meer afmeldingen.... van Nextdoor! De vergissing is begrijpelijk, Nextdoor is ook een buurt app, maar dus niet dé Nederlandse BuurtApp. 

    Uit de redenen die afmelders noemen blijkt een groot verschil met BuurtApp, en om verwarring te voorkomen zetten we hier de verschillen nog eens op een rij.  

    BuurtApp onderscheidt zich van Nextdoor doordat het er wil zijn voor mensen die betrokken zijn bij de buurt, en niet voor mensen die de buurt zien als marktplaats.

    Daarnaast willen we ruimte bieden aan instellingen en voorzieningen in de wijk en gemeentelijke diensten om informatie aan te bieden op wijkniveau.  Dat geeft een andere sfeer, en maakt het ook minder druk. Lees hier meer. 

     

     

     

     

    Lees meer