BuurtApp

Privacy en gedragsregels voor een prettig buurtcontact

Privacy geregistreerde gegevens

  1. Bij de registratie vragen we om een (beperkt) aantal gegevens: je voor- en achternaam, woonadres, vestigingsjaar, emailadres en eventueel je foto. Deze gegevens hebben we nodig om BuurtApp goed te kunnen laten werken. Daarnaast sturen we incidenteel een nieuwsbrief. Er wordt niets aan deze gegevens toegevoegd, en niets gedeeld of doorverkocht aan derden. Ook worden er op de gegevens geen analyses gepleegd t.b.v. profilering of geautomatiseerde besluitvorming. 

  2. Je hebt het recht om deze gegevens op te vragen of in te kijken, of te wijzigen. Je kunt deze gegevens overigens ook eenvoudig terugvinden en aanpassen onder ‘instellingen’ op de app.

  3. BuurtApp bewaart je persoonsgegevens zolang je BuurtApp wil gebruiken. Als je je account verwijderd wil hebben, stuur dan een mailtje naar beheerder@buurtapp.nl, en we verwijderen je account en je berichten zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen twee dagen. 

  4. Je registratiegegevens worden op geen enkele manier doorverkocht of gedeeld met derde partijen. Wel zijn we verplicht om de gegevens te laten inzien door politie of justitie, als ze daar naar vragen.

  5. We vallen je niet lastig met commerciële mailtjes, je wordt ook niet gevraagd om contacten te delen. Er is ook geen enkele link met andere social media, en dus zeker ook niet met Facebook!

  6. Jongeren onder de 16 jaar die zich willen registreren, dienen toestemming te hebben van ouders of voogd.

  7. Verantwoordelijk voor het verwerken van persoonsgegevens zoals hierboven beschreven, is BuurtApp, onderdeel van BV BuurtContact.nl, gevestigd aan de Wagenstraat 7, 3581WP in Utrecht. Contact: beheerder@buurtApp.nl

Privacy op de BuurtApp

  1. Buurtgenoten op BuurtApp zien alleen je voornaam, straatnaam en eventueel je portretfoto. Daardoor kunnen buurtgenoten elkaar beter leren (her-)kennen, wat ook het doel is van BuurtApp.

  2. BuurtApp toont geen achternaam, geen telefoonnummer of mailadres: mensen kunnen je dus niet individueel benaderen en ook niet eenvoudig terugvinden op Google of Facebook.

  3. Uiteraard zijn gegevens die je zélf op de app achter laat zichtbaar voor buurtgenoten. Wees dus spaarzaam met het tonen van mailadressen en telefoonnummers en verwijder ze direct nadat het gewenste contact heeft plaatsgevonden.

  4. De BuurtApp is een puur Nederlandse app, en werkt met een beveiligd en gesloten systeem: Gegevens op de BuurtApp blijven op de app, en zijn niet terug te vinden via zoekmachines of websites, zoals Google of Facebook. Ook worden er op de app geen cookies gebruikt.

Privacy op de website www.BuurtApp.nl

  1. De website van BuurtApp gebruikt wél cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat we de site kunnen optimaliseren. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van je computer, tablet of smartphone. Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics. De data die we hiermee verzamelen is anoniem en delen wij niet met derden. Deze gegevens blijven bewaard, puur voor statistische doeleinden en worden niet gebruikt voor marketingdoeleinden. 

  2. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.

Gedragsregels voor een prettig buurtcontact

De BuurtApp is ontwikkeld om contact tussen buurtgenoten makkelijker te maken. We geloven namelijk dat mensen die elkaar kennen, prettiger met elkaar omgaan, en dat een buurt waar mensen prettig met elkaar omgaan, leuker is om in te wonen.

Het zijn de BuurtApp gebruikers zélf die bepalen of een buurt door meer buurtcontact ook écht leuker wordt. Daarom vragen we je als BuurtApp gebruiker om je te houden aan de volgende regels:

  1. Stel berichten op die positief, hulpvaardig en sociaal zijn. Beledigende of agressieve berichten worden verwijderd. Hetzelfde geldt voor berichten die als discriminerend of erotisch kunnen worden ervaren.

  2. Stel bij voorkeur berichten op die gaan over burenhulp, buurtpreventie, en informatie over activiteiten die plaatsvinden in de buurt. BuurtApp is geen marktplaats, eerder een wijkkrant.

  3. Plaats één en hetzelfde bericht niet vaker dan één of twee keer. Het vaak plaatsen van een bericht noemen we ‘spamming’, en dat wordt ervaren als overlast. Spammers worden van de BuurtApp verwijderd.

  4. Gebruikers mogen zich maar op maximaal twee adressen tegelijk registreren, hun hoofdwoonadres en een tweede tijdelijke, of part time woonadres (bijv. gescheiden ouders, latrelatie, etc.). Constateert de beheerder zélf, of op grond van onderzoek na melding door buren, dat een gebruiker niet op een geregistreerd adres woont, dan wordt dat account beëindigd.

  5. Berichten, foto’s en filmpjes mogen geen inbreuk maken op auteursrechten of eigendomsrechten van derden, want dat is strafbaar. Als de beheerder inbreuk vermoedt of constateert, dan worden die berichten verwijderd.

  6. Berichten van organisaties met een zakelijk doel, zijn uitsluitend zichtbaar op de afstandsniveaus ‘wijk’- en ‘gemeente’. Op straat- en buurtniveau vind je dus alleen berichten tussen buurtbewoners onderling. Organisaties kunnen wel reageren op berichten van buurtbewoners. Ervaar je deze berichten als vervelend? Meld het de beheerder van de BuurtApp. 

Heb je nog vragen of opmerkingen? Of heb je berichten gezien die niet passen binnen bovenstaande gedragsregels? Neem dan contact met ons op via: beheerder@buurtapp.nl.

 

 

 

  • BuurtApp is geen Nextdoor.... en dat is maar goed ook!

    19 december 2017

    BuurtApp groeit gestaag door, maar de laatste tijd zien we ook steeds meer afmeldingen.... van Nextdoor! De vergissing is begrijpelijk, Nextdoor is ook een buurt app, maar dus niet dé Nederlandse BuurtApp. 

    Uit de redenen die afmelders noemen blijkt een groot verschil met BuurtApp, en om verwarring te voorkomen zetten we hier de verschillen nog eens op een rij.  

    BuurtApp onderscheidt zich van Nextdoor doordat het er wil zijn voor mensen die betrokken zijn bij de buurt, en niet voor mensen die de buurt zien als marktplaats.

    Daarnaast willen we ruimte bieden aan instellingen en voorzieningen in de wijk en gemeentelijke diensten om informatie aan te bieden op wijkniveau.  Dat geeft een andere sfeer, en maakt het ook minder druk. Lees hier meer. 

     

     

     

     

    Lees meer
  • BuurtApp steun in de rug voor buurtwinkels

    26 februari 2017

    Het kan zijn dat je in jouw gemeente berichten aantreft van winkels of bedrijven uit je omgeving. BuurtApp heeft daar als organisatie geen problemen mee, sterker nog, op termijn wordt dit de manier waarop BuurtApp geld verdient om te kunnen voortbestaan. Wij van BuurtApp vinden dat winkels óók bij de buurt horen en we zien vanaf het begin dat een deel van de berichten ook gaat over het winkelaanbod in de buurt. We hebben BuurtApp zo ingericht dat berichten van winkels niet hoeven te storen, of gaan overheersen. In deze blog lees je hoe dat werkt.

    Lees meer

  • Nu iedereen van Facebook af gaat ziet Aaf een manier om multimiljardair te worden...Een soort BuurtApp dus.